Inspiratie: Herman van Schie, teamleider en docent informatiekunde

Met Yurls kun je favorieten op internet verzamelen, ordenen en delen. In ‘Yurls in praktijk’ vertellen gebruikers hoe zij Yurls inzetten. Een bijdrage van  Herman van Schie, teamleider en docent informatiekunde aan Bogerman te Sneek.

Vanmiddag met heel veel plezier de workshop “Zo maak je een startpagina met Yurls” gegeven aan een viertal collega’s. Eerst een korte demonstratie gegeven en de mogelijkheden van Yurls laten zien. Vervolgens zijn de collega’s aan de slag gegaan met het aanvragen van een account en het inrichten van een eigen Yurls-pagina. Dit gebeurde aan de hand van een lesbrief die ik onlangs had geschreven en op mijn weblog http://ict-idee.blogspot.com had geplaatst. De opzet werkte voortreffelijk. Vol enthousiasme werd er gewerkt. Verbazing werd uitgesproken over de mogelijkheden van Yurls. Heb me verbaasd hoe snel collega’s hun weg wisten te vinden in het programma.

Al vrij snel hadden zij de grondbeginselen van Yurls onder de knie. Dit zegt iets over de collega’s, maar zeker ook over het gebruikersgemak van Yurls. Ik kreeg sterk de indruk dat collega’s hun Yurls gaan uitbouwen en ook daadwerkelijk gaan inzetten bij hun lessen. Al met al kijk ik terug op een zeer geslaagde middag. Ik heb genoten en zou dergelijke workshops wel vaker willen geven.

Links

Geef een reactie

