Titanic op Yurls

Op 15 april 2012 wordt  herdacht dat 100 jaar geleden de eerste reis van Titanic plaats vond. Wil je aandacht schenken aan de Titanic in de klas, dan kun je terecht op de volgende Yurls-pagina’s:

  • Manssen.nl / Gespot op het Web – André Manssen
    ‘Op deze pagina heb ik een fiks aantal sites en filmpjes verzameld over de RMS Titanic. Mocht je plannen hebben om in je klas aandacht te besteden aan de Titanic, dan kun je hier wellicht het nodige vinden. Er staat ook een lesidee op, dat ik heb gevonden op het weblog “Vindingrijk – Creatief Denken in Onderwijs”. Ook vind je er links naar foto’s en filmpjes op de site van de National Geograhic. Uiteraard heb ik de filmpjes die ik vond op YouTube er ook een ‘plekkie’ gegeven.’
  • Tien Tijdvakken / Special Titanic – André Gilara
    André Gilara verzamelde video’s over de Titanic en maakte opdrachten voor leerlingen.
  • Juf Mia, Klavertje 4, Kortrijk
    ‘Ik maakte ook een gelijkaardige Titanic-special-yurlspagina, maar dan voornamelijk ook aangevuld met materiaal over de Belgen aan boord van de Titanic’

Tags:

2 Reacties to “Titanic op Yurls”

  1. Tine Says:

    ook Nieuwsbegrip besteedt hier aandacht aan, evenals nieuwsbegripxl.nl

  2. Mia Says:

    Ik maakte ook een gelijkaardige Titanic-special-yurlspagina, maar dan voornamelijk ook aangevuld met materiaal over de Belgen aan boord van de Titanic
    http://vbsrollegem.yurls.net/nl/page/791181

Geef een reactie

