Je Yurls-pagina vertalen en een MP3 maken met de voorleeshulp

voorleeshulp2

Met de Yurls voorleeshulp kun je  teksten op Yurls laten voorlezen. Handig als je kinderen in de klas hebt die moeite hebben met lezen. Je kunt met de voorleeshulp je Yurls-pagina ook vertalen in alle mogelijk talen.

Activeer de voorleeshulp door op  voorleeshulp-knop te klikken die je bovenaan elke Yurls-pagina vindt. Na het openen van de voorleeshulp klik je op de blauwe button en kies je de gewenste taal.

Je kunt ook een MP3-bestand maken van een tekst. Je selecteert dan een tekst op Yurls en klikt op de middelste, paarse button.
Experimenteer ook eens met de andere mogelijkheden van de voorleeshulp door op de andere buttons te klikken.

www.yurls.net

Tags: ,

4 Reacties to “Je Yurls-pagina vertalen en een MP3 maken met de voorleeshulp”

  1. Katrien Says:

    Bestaat die voorleeshulp nog? Ik zie de knop niet staan.

    • POLS Netwerk Says:

      Er werd nauwelijks gebruik gemaakt van de voorleeshulp. Na het verwijderen vorige zomer kwamen er geen reacties van gebruikers die de toepassing misten.
      Vanwege de kosten is de voorleeshulp daarom verwijderd. Waarschijnlijk gebruiken mensen die het nodig hebben hun eigen voorleessoftware. Op de iPad kun je nu Siri gebruiken.
      Mochten er een duidelijke behoefte zijn, dan kunnen we altijd kijken of we dit opnieuw kunnen toevoegen.

      • Katrien Says:

        Ah ja, ik snap het. Ik heb het ook niet echt nodig hoor, maar ik dacht dat ik een toolbalkje op mijn scherm miste. Ondertussen heb ik mijn yurls opgestart en ik ben er erg blij mee! Een vakantieklus die veel voldoening schenkt…

  2. Katrien Says:

    Ja ik moet nog wat blokjes in de goede kolommen zetten en enkele pagina’s staan nog onzichtbaar, maar vandaag was de eerste dag na de paasvakantie en de pagina is al geopend in de klas:
    http://klaskatriennijs.yurls.net/nl/page/
    Wordt vervolgd

Geef een reactie

